Nieuws

. . . .

Aantal bedrijfswagens blijft toenemen in Nederland

29 april 2020

Het aantal bedrijfswagens is in Nederland weer toenemen. Al 5 op jaar stijgt het aantal bestelwagens in Nederland. Januari 2020 telde Nederland bijna 940.000 bedrijfsauto’s, het hoogste aantal ooit. Cijfers zijn van het  Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Er zijn volgens het CBS in 2020 ongeveer 2,7% bedrijfswagens meer dan in 2019 en maar liefst 15% meer dan in 2015. 91% van de bedrijfswagens staat op naam van een bedrijf. De Bouw is de grootste afnemer met 256.000 exemplaren.  ( burgerlijke en utiliteitsbouw, elektrobedrijven, loodgieters, schilders en glaszetters ). Op de 2e plaats staat de groot- detailhandel met 174.000 voertuigen.  

 

Snel uw bedrijfsauto verkopen?

20 april 2020

Wij kopen nog steeds in! Ondanks de corona crisis verkopen we nog steeds voertuigen aan onze (export)klanten. Dat betekent dat we onze voorraad graag aanvullen.

Hebt u een bedrijfswagen die overtollig is geworden? Hebt u snel liquide middelen nodig? Bied deze gerust geheel vrijblijvend bij ons aan. Dit kan gemakkelijk via onze inkoop-website bedrijfsautoverkopen.nl

Alle merken, types, uitvoeringen en bouwjaren. Ook met schade, defect of verlopen apk. Zowel bestelwagens als trucks. (Bouw)machines zijn ook welkom.

24 maart 2020

Ford gaat een volelektrische Transit bedrijfswagen op de markt brengen. Deze komt medio 2021

De volledig elektrische Ford Transit wordt wel in de VS gebouwd en vormt een aanvulling op de al met MHEV-techniek beschikbare Transit.  Ford investeert meer dan 11,5 miljard US dollar in de elektrificatie van het aanbod aan. Dat omvat in de VS bijvoorbeeld ook een elektrische F-150 pick-up.

“Ford Motor Company. Ford zet er volledig op in dat klanten straks op een zelfde manier met een elektrische Transit kunnen werken zoals ze dat nu doen met een dieselaangedreven auto. Er zouden volgens Ford  geen compromis worden gedaan als het gaat om laadvolume en laadvermogen. Ook komen er diverse chassisopties van de Transit BEV, inclusief chassis-cabineversies en diverse hoogtes en lengtes van de gesloten bestelauto.

10 februari 2020

De nieuwe VW Caddy staat nu op het MQB-platform, waar ook de nieuwe Golf op staat en eigenlijk elke nieuwe VW die niet elektrisch is. De wielbasis groeit met 7,3 centimeter, en de laadruimte is 5 centimeter breder en een laadvolume van 3,3 vierkante meter. Je kan nu een europallet overdwars kunnen inladen. In de Caddy Maxi kun je nu twee europallets vervoeren.
 
Volkswagen Caddy komt met 12 %schonere TDI motoren. Er wordt 2x zo veel AdBlue gebruike en voor de nieuwe SCR-katalysatoren, hierdoor komen er minder vieze stofjes uit de uitlaatpijp. De vermogens verschillen van 75 tot 122 pk. De nieuwe Volkswagen Caddy komt aan het einde van 2020 al naar Nederland. De Caddy Maxi volgt in 2021.  

9 februari 2020

Wij kopen graag rechtstreeks bij de ondernemer.
Vorige week Mercedes Sprinter 516 bouwjaar 2016 met motorschade rechtstreeks ingekocht van Dutchned. 2x Ford Transit ingekocht van Expert Deurne. Een mooie Mercedes Sprinter kipper van Groentotaal Limburg.
Wij kopen graag van de ondernemer rechtstreeks maar uiteraard ook van leasemaatschappijen, dealers en collega bedrijven.
 

Nieuwe Renault Master en Trafic

06 augustus 2019

De nieuwe Renault Master en Trafic zullen vanaf september in de Nederlandse showroom’s staan. Renault presenteerde deze modellen in april van dit jaar. De nieuwe Renault Master krijgt een veel robuuster front. Er is nieuwe LED-verlichting met een duidelijke C-vorm, een iets verhoogde motorkap en een nieuwe, grotere grille. Dat is volgens designer Laurens van den Acker nodig voor meer luchttoevoer naar de nieuwste Euro 6 motoren. De Trafic heeft eenzelfde optische update gekregen, al is hier niet de grille rechtop gezet. De LED-koplampen staan hem heel goed. 
De Master krijgt nieuwe 2.3 liter dCi turbo diesels, de Trafic nieuwe 2.0 liter dCi motoren, allemaal voldoende aan Euro 6d – TEMP. Bij de Trafic betekent dat upsizing van 1.6 naar 2.0 DCi, maar dit is volgens Renault nodig voor de nodige efficiency in de motor. Zowel de Master als de Trafic worden voorzien van nieuwe veiligheidssystemen.

B-rijbewijs voor 4,2 tons elektrische bedrijfswagen proef

25 juni 2019

Volledig elektrische bedrijfswagens tot 4.250kg mogen, onder voorwaarden, met een B-rijbewijs worden bestuurd. De hiervoor benodigde wetgeving is zeer recent in werking getreden en er kan nu worden ingeschreven. Dat meldt TLN.
Met de nieuwe regeling is het mogelijk met een B-rijbewijs een elektrische bestelauto tot een maximum gewicht van 4.250 kg te besturen. Normaal is daarvoor een C-rijbewijs vereist.
Elektrische bedrijfswagens zijn duurder en veel zwaarder dan reguliere voertuigen. De regeling is nodig om de invoering van volledig elektrische bedrijfswagens in stedelijke gebieden te versnellen.
Voor deze regeling zijn een aantal voorwaarden van toepassing. Naast een volledig elektrische aandrijving moeten de voertuigen zijn ingericht voor het vervoer van goederen, mogen ze niet worden gebruikt met een aanhangwagen en is de inzet alleen in Nederland toegestaan. Ook moeten de kentekens zijn opgenomen in een, door de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) opgesteld en beheerd, register.
Om de verkeersveiligheid te waarborgen gelden er aanvullende eisen voor de bestuurders. Zij moeten bij een erkende rijschool een aanvullende rijopleiding van ten minste 5 uur hebben gevolgd. De gegevens van chauffeurs die de opleiding hebben gedaan, worden vastgelegd in het RVO-register, zodat handhavers dit makkelijk kunnen controleren. Het bedrijf waar de bestuurder in dienst is moet daarnaast participeren in Green Deal Zero Emission Stadslogistiek en als zodanig in het RVO-register staan.
Deelnemers zijn in het kader van de proef vrijgesteld van de tachograafplicht. Deelnemende bedrijven moeten verder één keer per jaar het aantal kilometers dat met de elektrische voertuigen is gereden en de regio waarin ze actief zijn, aan het RVO rapporteren. Dat is nodig om het proefproject te evalueren en de milieuwinst te rapporteren.

Volkswagen en Ford willen samen bedrijfswagens ontwikkelen

 26 juni 2018

VW en Ford hebben een intentie-verklaring getekend om een samenwerking te onderzoeken op het gebied van bedrijfswagens. Het doel van de samenwerking zou zijn de concurrentiepositie’s te verbeteren. Ook elektrisch bedrijfswagens zullen onderzocht worden. 

Nieuwe bedrijfsautoverkoop + 23,4%

15 mei 2018

In april 2018 heeft de bestelautobranche bijna 1.200 bedrijfswagens meer verkocht ten opzichte van vorig jaar. In totaal zijn er nu 29.505 bedrijfswagens verkocht tot en met 1 mei 2018 en dat is een plus van 5,8% versus 2017. De merken die momenteel het beste presteren zijn: Ford, Peugeot, Iveco en Toyota. De totaal prognose voor 2018 is 76.000 bestelauto’s.

 

Kia en Hyundai krijgen een Pick-up

12 december 2018

Hyundai en Kia krijgen een pick-up in het programma. Deze goed smoelende auto’s zullen optisch verschillen hebben maar zijn technisch identiek. 

Groei bedrijfswagen verkoop Europa

28 november 2018

De verkoop van de lichte bedrijfswagens is in Europa met 60.000 stuks gestegen. Nederland behoort met een toename van ruim 4.000 bedrijfsauto’s tot één van de grootste stijgers.
Afgelopen 10 maanden was de groei in Slowakije het groots met +17% vevolgd door Hongarije met +15% ten opzichte van het vorige jaar. De Nederlandse markt groeide met bijna 7%. 

Verkoop lichte bedrijfswagens stijgt eerste 6 maanden 2018

06 juli 2018

De eerste 6 maanden werden er 44.010 nieuwe bedrijfswagens ( -3.500 kg ) geregistreerd. Dit is 6% meer dan in het eerste halfjaar van 2017. Dit blijkt uit de cijfers van RDC. Volkswagen is marktleider met een marktaandeel van 20,9%, Mercedes-Benz 15,4% gevolgd door Ford met 13,3% marktaandeel. 

Bedrijfswagen verkoop lichte plus eerste 2 maanden 2018

 24 maart 2018

In februari werden 6.434 nieuwe bedrijfswagens ( -3.500 kg ) afgeleverd, tegenover 6.034 stuks in februari 2017, een toename van 6,6%. Marktleider Volkswagen ziet haar marktaandeel met 3% dalen. Na 2 maanden staat de verkoopaantallen op 15.467 bedrijfswagens tegenover 14.620 bedrijfswagens in de eerste 2 maanden van 2017 een stijging van 5,8%

De bestverkochte merken in de periode januari tot en met februari 2018 zijn:
1. Volkswagen (3.678 stuks/23,8% marktaandeel),
2. Mercedes-Benz (2.220/14,4%),
3. Ford 2.105/13,6%),
4. Renault (1.740/11,3%)
5. Peugeot (1.656/10,7%).

Export bedrijfswagens groeit met 2,7%

17 januari 2018

De export van oudere bedrijfswagens groeide in 2017 van 39.211 naar 40.255 bedrijfsauto’s, dit is een stijging van 2,7%. Ondanks deze positieve ontwikkeling ligt het exportvolume nog steeds fors onder het niveau van voor 2015, toen Oekraïne nog een grote afzetmarkt was.

Polen versterkte haar positie als grootste exportmarkt. Ook export naar Georgië groeide fors. Opkomende markten zijn Madagaskar, Libië en Ethiopië. 

Export van de Mercedes-Benz Sprinter groeide sterk, waardoor dit in 2017 het meest geëxporteerde model werd. Andere sterke groeiers waren de Ford Transit, Iveco Daily, VW Crafter, Ford Transit Connect en Opel Combo. Export van de andere modellen van Volkswagen liep wat terug, evenals van de Hyundai H200.

Bedrijfswagens registratie in 2017 op hoogste niveau sinds 2008

06 januari 2018

In 2017 werden er totaal 73.478 nieuwe bedrijfswagens geregistreerd in Nederland, ten opzichte van 70.429 in 2016, dit is een toename van 4,3 %. Daarmee is 2017 het beste jaar sinds 2008. In de afgelopen 10 jaar werden in 2010 de minste bedrijfswagens verkocht ( 49.610 stuks ). De marktaandelen van de merken lage dichter bij elkaar als de afgelopen jaren. 
De bestverkochte merken van 2017 waren:
1 Volkswagen (15.398 stuks/21,0% marktaandeel)
2 Mercedes-Benz (11.413/15,5%)
3 Ford (9.547/13,0%)
4 Renault (9.302/12,7%)
5 Peugeot (7.108/9,7%).
De bestverkochte modellen in 2017 zijn:
1 Volkswagen Caddy (6.469 stuks/8,8% marktaandeel ) 
2 Volkswagen Transporter (6.260/8,5%)
3 Mercedes-Benz Sprinter (4.914/6,7%)
4 Renault Trafic (4.505/6,1%)
5 Mercedes-Benz Vito (4.081/5,6%).

. . . .

Nieuwe Renault Master en Trafic

06 augustus 2019

De nieuwe Renault Master en Trafic zullen vanaf september in de Nederlandse showroom’s staan. Renault presenteerde deze modellen in april van dit jaar. De nieuwe Renault Master krijgt een veel robuuster front. Er is nieuwe LED-verlichting met een duidelijke C-vorm, een iets verhoogde motorkap en een nieuwe, grotere grille. Dat is volgens designer Laurens van den Acker nodig voor meer luchttoevoer naar de nieuwste Euro 6 motoren. De Trafic heeft eenzelfde optische update gekregen, al is hier niet de grille rechtop gezet. De LED-koplampen staan hem heel goed. 
De Master krijgt nieuwe 2.3 liter dCi turbo diesels, de Trafic nieuwe 2.0 liter dCi motoren, allemaal voldoende aan Euro 6d – TEMP. Bij de Trafic betekent dat upsizing van 1.6 naar 2.0 DCi, maar dit is volgens Renault nodig voor de nodige efficiency in de motor. Zowel de Master als de Trafic worden voorzien van nieuwe veiligheidssystemen.

B-rijbewijs voor 4,2 tons elektrische bedrijfswagen proef

25 juni 2019

Volledig elektrische bedrijfswagens tot 4.250kg mogen, onder voorwaarden, met een B-rijbewijs worden bestuurd. De hiervoor benodigde wetgeving is zeer recent in werking getreden en er kan nu worden ingeschreven. Dat meldt TLN.
Met de nieuwe regeling is het mogelijk met een B-rijbewijs een elektrische bestelauto tot een maximum gewicht van 4.250 kg te besturen. Normaal is daarvoor een C-rijbewijs vereist.
Elektrische bedrijfswagens zijn duurder en veel zwaarder dan reguliere voertuigen. De regeling is nodig om de invoering van volledig elektrische bedrijfswagens in stedelijke gebieden te versnellen.
Voor deze regeling zijn een aantal voorwaarden van toepassing. Naast een volledig elektrische aandrijving moeten de voertuigen zijn ingericht voor het vervoer van goederen, mogen ze niet worden gebruikt met een aanhangwagen en is de inzet alleen in Nederland toegestaan. Ook moeten de kentekens zijn opgenomen in een, door de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) opgesteld en beheerd, register.
Om de verkeersveiligheid te waarborgen gelden er aanvullende eisen voor de bestuurders. Zij moeten bij een erkende rijschool een aanvullende rijopleiding van ten minste 5 uur hebben gevolgd. De gegevens van chauffeurs die de opleiding hebben gedaan, worden vastgelegd in het RVO-register, zodat handhavers dit makkelijk kunnen controleren. Het bedrijf waar de bestuurder in dienst is moet daarnaast participeren in Green Deal Zero Emission Stadslogistiek en als zodanig in het RVO-register staan.
Deelnemers zijn in het kader van de proef vrijgesteld van de tachograafplicht. Deelnemende bedrijven moeten verder één keer per jaar het aantal kilometers dat met de elektrische voertuigen is gereden en de regio waarin ze actief zijn, aan het RVO rapporteren. Dat is nodig om het proefproject te evalueren en de milieuwinst te rapporteren.

Volkswagen en Ford willen samen bedrijfswagens ontwikkelen

 26 juni 2018

VW en Ford hebben een intentie-verklaring getekend om een samenwerking te onderzoeken op het gebied van bedrijfswagens. Het doel van de samenwerking zou zijn de concurrentiepositie’s te verbeteren. Ook elektrisch bedrijfswagens zullen onderzocht worden. 

Nieuwe bedrijfsautoverkoop + 23,4%

15 mei 2018

In april 2018 heeft de bestelautobranche bijna 1.200 bedrijfswagens meer verkocht ten opzichte van vorig jaar. In totaal zijn er nu 29.505 bedrijfswagens verkocht tot en met 1 mei 2018 en dat is een plus van 5,8% versus 2017. De merken die momenteel het beste presteren zijn: Ford, Peugeot, Iveco en Toyota. De totaal prognose voor 2018 is 76.000 bestelauto’s.

 

Kia en Hyundai krijgen een Pick-up

12 december 2018

Hyundai en Kia krijgen een pick-up in het programma. Deze goed smoelende auto’s zullen optisch verschillen hebben maar zijn technisch identiek. 

Groei bedrijfswagen verkoop Europa

28 november 2018

De verkoop van de lichte bedrijfswagens is in Europa met 60.000 stuks gestegen. Nederland behoort met een toename van ruim 4.000 bedrijfsauto’s tot één van de grootste stijgers.
Afgelopen 10 maanden was de groei in Slowakije het groots met +17% vevolgd door Hongarije met +15% ten opzichte van het vorige jaar. De Nederlandse markt groeide met bijna 7%. 

Verkoop lichte bedrijfswagens stijgt eerste 6 maanden 2018

06 juli 2018

De eerste 6 maanden werden er 44.010 nieuwe bedrijfswagens ( -3.500 kg ) geregistreerd. Dit is 6% meer dan in het eerste halfjaar van 2017. Dit blijkt uit de cijfers van RDC. Volkswagen is marktleider met een marktaandeel van 20,9%, Mercedes-Benz 15,4% gevolgd door Ford met 13,3% marktaandeel. 

Bedrijfswagen verkoop lichte plus eerste 2 maanden 2018

 24 maart 2018

In februari werden 6.434 nieuwe bedrijfswagens ( -3.500 kg ) afgeleverd, tegenover 6.034 stuks in februari 2017, een toename van 6,6%. Marktleider Volkswagen ziet haar marktaandeel met 3% dalen. Na 2 maanden staat de verkoopaantallen op 15.467 bedrijfswagens tegenover 14.620 bedrijfswagens in de eerste 2 maanden van 2017 een stijging van 5,8%

De bestverkochte merken in de periode januari tot en met februari 2018 zijn:
1. Volkswagen (3.678 stuks/23,8% marktaandeel),
2. Mercedes-Benz (2.220/14,4%),
3. Ford 2.105/13,6%),
4. Renault (1.740/11,3%)
5. Peugeot (1.656/10,7%).

Export bedrijfswagens groeit met 2,7%

17 januari 2018

De export van oudere bedrijfswagens groeide in 2017 van 39.211 naar 40.255 bedrijfsauto’s, dit is een stijging van 2,7%. Ondanks deze positieve ontwikkeling ligt het exportvolume nog steeds fors onder het niveau van voor 2015, toen Oekraïne nog een grote afzetmarkt was.

Polen versterkte haar positie als grootste exportmarkt. Ook export naar Georgië groeide fors. Opkomende markten zijn Madagaskar, Libië en Ethiopië. 

Export van de Mercedes-Benz Sprinter groeide sterk, waardoor dit in 2017 het meest geëxporteerde model werd. Andere sterke groeiers waren de Ford Transit, Iveco Daily, VW Crafter, Ford Transit Connect en Opel Combo. Export van de andere modellen van Volkswagen liep wat terug, evenals van de Hyundai H200.

Bedrijfswagens registratie in 2017 op hoogste niveau sinds 2008

06 januari 2018

In 2017 werden er totaal 73.478 nieuwe bedrijfswagens geregistreerd in Nederland, ten opzichte van 70.429 in 2016, dit is een toename van 4,3 %. Daarmee is 2017 het beste jaar sinds 2008. In de afgelopen 10 jaar werden in 2010 de minste bedrijfswagens verkocht ( 49.610 stuks ). De marktaandelen van de merken lage dichter bij elkaar als de afgelopen jaren. 
De bestverkochte merken van 2017 waren:
1 Volkswagen (15.398 stuks/21,0% marktaandeel)
2 Mercedes-Benz (11.413/15,5%)
3 Ford (9.547/13,0%)
4 Renault (9.302/12,7%)
5 Peugeot (7.108/9,7%).
De bestverkochte modellen in 2017 zijn:
1 Volkswagen Caddy (6.469 stuks/8,8% marktaandeel ) 
2 Volkswagen Transporter (6.260/8,5%)
3 Mercedes-Benz Sprinter (4.914/6,7%)
4 Renault Trafic (4.505/6,1%)
5 Mercedes-Benz Vito (4.081/5,6%).
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial